MÜŞTERİYİ OKUMAK

Girişimcilikte önemli işlerden birisi de müşteri ile etkili iletişim kurmaktır. Neden etkili iletişim? Ürünümüzü satabilmek, müşterinin ihtiyacını anlamak, sorununu çözmek, müşteriyi işimize bağlamak, sürekli satışı sağlamak, müşteriyi ikna etmek için bu şarttır. Yüz yüze ya da dolaylı yollarla yapacağımız her türlü iletişimde etkin iletişim yöntemlerini bilmemiz gerekir. Etkin dinleme de iletişim kadar önemlidir. Etkin iletişimi sadece bizim bilmemiz yetmez tüm…

Detay

GİRİŞİMCİLİK RUHU

Türk Dil Kurumu sözlüğünde “Girişimci olma ruhu” diye geçer girişimcilik. Tabii gerçek hayatta girişimcilik, kelime anlamının çok daha ötesinde bir anlam taşır. Girişimcilik, kişinin aile yapısı, eğitim geçmişi, karakteri ve ilgi alanlarıyla doğru orantılıdır. Girişimcilik bir kültürdür. Bireyin geçmiş yaşamı ve tecrübesinin bir dışa vurumudur. Nasıl futbolda iyi santrfor için “golü koklayan” tabirini kullanırlar. Girişimci de fırsatları koklayan ya da…

Detay

ÖNCE EĞİTİM SONRA GİRİŞİM

Sürdürülebilir iş kurmak kolay değil, öyle her baba yiğidin  de harcı değil.   Kolay para kazanmak devri artık kapandı.  Azıcık sermaye bulan  hemen köşeyi dönmek istiyor. İşi resmiyette kurmak çok basit, önemli olan onu sürdürebilmek. Başarı, işletmeyi ölçülebilir, sürekli gelir getiren bir işe dönüştürebilmek.  Kolayca kurulan, hesapsız işletmelerin   sonları  ortada. Caddeler kiralık, devren satılık iş yeri ilanları ile dolu. Çoğu  6…

Detay

GELECEK BİLİŞİMDE

Bilişim teknolojilerinden ilgisiz  kişi ve kurumların gelecekte varlığını sürdürmesi çok zor. Akıllı telefonu veya bilgisayarı olmayanın artık garip karşılandığı bir çağa girdik.   Bilişim, işlerimize; hız, güvenlik, yenilik, rekabet, maliyet avantajı   sağlıyor. Bilgi teknolojilerini işimize ve kendimize uyarlamamız gerekiyor. Müşterilerimizin bilgilerini toplamamız, sınıflamamız, kaydetmemiz ve bunlardan elde ettiğimiz bilgileri kullanarak alacağımız kararların daha isabetli olmasını sağlamaktan tutun da, müşteri ilişkilerini düzenlemekten,…

Detay

HAYALDEN İŞ FİKRİNE

Girişimcilikte iş fikri önemlidir. Birçok kişi ne iş kuracağını bilemez. Genellikle moda işlere bakar insanlar. Ya da, çok para getirip getirmediğine. Çoğunlukla ben bu işi severek, inanarak yapabilecek miyim diye düşünmezler. Çünkü severek yapılan işler başarılı olur. Onun zorluklarına, geçici başarısızlıklarına katlanılır. Peki girişimci hangi işi yapacağına nasıl karar vermeli? Öncelikle hayallerine bakmalı. Evet hayallerine. Hayalinde nasıl biri olmak istiyor?…

Detay

BİR TÜRK GİRİŞİMCİSİ DÜNYAYA BEDELDİR: AYŞEN ZAMANPUR’UN HİKAYESİ

Uluslararası Antalya Üniversitesi’nde gerçekleşen Girişimcilik Zirvesinin konuk konuşmacıları arasında yer alan “Silk and Cashmere” firmasının kurucusu ve Yöneticisi  sayın Ayşen Zamanpur’u dinleyince girişimcilerimizin cesareti ve gücünün büyüklüğünü daha iyi anlıyorsunuz. “İçimizdeki girişimcilik dünyayı kurtaracak. Devasa büyümüş aşırı abartılmış devlet kurumları ve dikey büyümüş birkaç aile şirketinin yönettiği ülkeler daha kırılgan olurlar ve sürdürülebilir bir ekonomi sağlanamaz. Küçük ve orta ölçekte…

Detay